سدنا دکور فروشگاه انواع میز دکوری مبلمان

۶ مرحله برای تمیز کردن مبلمان منزل

اشتراک گذاری مطلب:

تمیز کردن مبلمان منزل؛ خانه تکانی عید نوروز نزدیک شده است بهمین خاطر در این مطلب می‌خواهیم به نحوه تمیز کردن مبلمان در منزل بپردازیم، در ادامه نکاتی بصورت مختصر برای شما بیان می‌شود.

مرحله اول شروع کار

از نکات تمیز کردن مبلمان در منزل این است که ابتدا باید تثبیت کننده رنگ و جنس پارچه را تهیه کنید که پس از شامپو زدن و شستشوی مبل از آن استفاده کنید. چرا که با این کار باعث حفظ رنگ و دوام پارچه مبلمان خود خواهید شد.

مرحله دوم (پیش نظافت)

بعد از این مرحله نوبت به پیش نظافت می‌رسد. با محلول آب و سرکه رقیق شده لکه‌ها را اسپری کنید و خیلی ملایم با دستمال پاک کنید. برای رنگ‌های تیره فقط از محلول آب استفاده کنید. به این صورت لکه‌ها خیس خورده و راحت‌تر تمیز خواهند شد.

مرحله سوم (تهیه محلول)

نحوه تمیز کردن مبلمان منزل نحوه پاک کردن مبلمان خانه

اکنون نوبت تهیه محلول پایه آب برای شستشوی مبل است. یک ظرف نسبتا بزرگ بردارید. درون آن را با ۳ لیتر آب پر کنید، سپس ۳ پیمانه از شامپوی غیر شیمیایی با پایه آب را درون آب حل کنید. بعد با پارچه‌ای آغشته به محلول تمیز کننده را برای تست به گوشه‌ای از مبل بکشید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه باقی بماند. حالا حوله کاغذی را برداشته و در محل موردنظر قرار دهید. اگر حوله رنگ پارچه را به خودش جذب نکرد یعنی میزان محلول آماده شده مناسب بوده و می‌توانید تمام قسمت‌های مبل را شستشو دهید. در غیر این صورت باید محلول را رقیق‌تر کرده و دوباره امتحان کنید.

مرحله چهارم تمیز کردن مبلمان منزل (بخارشو)

حال نوبت به بخارشو کردن مبل می‌رسد تا کثیفی‌ها و آلاینده‌های روغنی از بین بروند. دستگاه بخارشو را در حالت ضعیف قرار دهید تا به پارچه آسیب نزند. اگر دستگاه بخار شو ندارید، می‌توانید مبل را با حوله لطیفی به همراه آب ولرم تمیز کنید.

مرحله پنجم تمیز کردن مبلمان منزل (شامپو زدن)

پس از بخارشو کردن، نوبت به شامپو زدن می‌رسد. برای این کار اسفنج نرمی را نیاز داریم. اسفنج را خیس کرده و شامپو را روی آن بریزید. سپس چند بار بفشارید تا اسفنج خوب کف کند. حالا با اسفنج مبل را نظافت کنید.

مرحله ششم تمیز کردن مبلمان منزل

مبلمان زیبای منزل-تمیز کردن مبلمان منزل

پس از این که تمام مبل را با اسفنج و شامپو تمیز کردید نوبت پاک کردن کف‌ها از روی مبل می‌شود. اگر بخارشو دارید که کار مشخص است. مکنده آن را فعال کرده و کف‌ها را جمع کنید. در غیر این صورت با حوله‌ای نمناک خیلی سریع کف‌ها را از روی سطح مبل پاک کنید.

پس از پایان مراحل نیز مبل را در قسمتی که هوا تبادل ندارد قرار دهید تا خشک شود. به هیچ وجه مبل شامپو زده شده را در فضای آزاد قرار ندهید. چرا که هم گرد و غبار را خیلی سریع به خود جذب می‌کند و هم باعث ایجاد لک در جای جای مبل می‌شود.

 

نحوه خرید محصولات سدنا دکور

کاربر گرامی شما می‌توانید برای خرید و مشاهده محصولات تولیدی سدنا دکور به این لینک ها (انواع میز جلو مبلی، میز کنسول، میز عسلی و میز تلویزیون ) مراجعه کنید. سوالات قبل از خریدتون را هم میتوانید از این لینک بپرسید.

 

انتهای مطلب/
اشتراک گذاری مطلب:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امتیاز 0 از 5
(0)

۵۰۰,۰۰۰ تومان

امتیاز 0 از 5
(0)

۳۰۰,۰۰۰ تومان

شات باکس ۴ نفره ب

امتیاز 0 از 5
(0)

۷۰۰,۰۰۰ تومان

شات باکس ۶ نفره (

امتیاز 0 از 5
(0)

۸۰۰,۰۰۰ تومان